سردار بی نشان

1-  راستش، روزهاى اول، ما زیاد مقررات و مسائلى مثل بیدار باش و رفتن به صبحگاه را جدى نمى‏گرفتیم... من كه علاوه بر مسؤولیتم در واحد تداركات تیپ، مقسم صبحانه هم بودم، هر روز بعد از نماز صبح مى‏آمدم دیگ‏ها و كترى‏ها را روى آتش مى‏گذاشتم تا آب جوش بیاید، بعد هم مى‏رفتم تخت مى‏خوابیدم؛ بى‏خیال صبحگاه!... آن روز صبح هم تازه چشمم گرم خواب شده بود كه دیدم رضا دستواره آمد بالاى سرم و گفت: مجتبى، پاشو، حاج احمد دارد مى‏آید!
آقا ما گوش نكردیم... یك دفعه شنیدیم حاجى در اتاق بغلى داد مى‏زند: برپا!
سریع از زیر پتو بیرون زدم، هول هولكى رفتم سروقت كترى‏ها و یك كترى خالى دستم گرفتم .حاج احمد با تعجب نگاهى به ما و آن كترى خالى كرد، بعد سریع برگشت و رفت بیرون، سروقت اتاق بغلى. نگو آن جا هم شهید على گچ‏كار تهرانى مسؤول یگان پدافند تیپ، عین ما داشته خواب هفت پادشاه را مى‏دیده كه صداى حاجى را مى‏شنود. این بنده خدا هم مى‏آید مثل ما صحنه‏سازى كند. سریع مى‏رود یك سوزن نخ برمى‏دارد با دو تا انگشتانه خیاطى، یكى توى انگشت سبابه دست راست و یكى هم توى سبابه دست چپش مى‏كند! تا حاجى مى‏آید سریع شروع مى‏كند به دوخت و دوز شلوارش.
حاج احمد مى‏رود جلو و مى‏پرسد: برادر تهرانى، دارى چه كار مى‏كنى؟ مى‏گوید: دارم مى‏دوزم! حاجى مى‏پرسد: چى را مى‏دوزى؟ مى‏گوید: شلوارم را. حاج احمد نگاه مى‏كند، مى‏بیند این بنده خدا هول شده، دارد، دمپاى شلوارش را طورى مى‏دوزد كه اصلاً وقتى پوشید، پایش از دمپاى شلوار بیرون نیاید!
حالا من و آن بنده خدا از هیبت حاجى داشتیم عین بید مى‏لرزیدیم؛ كه ببین حالا چه بلایى مى‏خواهد سر ما بیاورد. دیدیم صورت حاج احمد سرخ شده، دارد لب‏هایش را مى‏گزد. مثل تیر از اتاق بیرون زد! صداى خنده‏اش را توى راهرو مى‏شنیدیم.

.............................................................

 

2-  صبح زود، توى آن سرماى استخوان‏سوز هوا، همه نیروها را در زمین صبحگاه دوكوهه به خط كرد و گفت: من این جور مراسم صبحگاه را قبول ندارم! باید یك فكر اساسى بكنیم تا صبحگاه تیپ ما، صبحگاه درست و حسابى بشود!
بعد هم همه نیروهاى مستقر در زمین صبحگاه، از جمله حاج همت و حاج‏محمود شهبازى را شروع كرد به دوانیدن. بچه‏ها یك نیم ساعتى، سه - چهار دور، گردِ زمین درندشت صبحگاه دوكوهه دویدند. یادش بخیر، حسین قجه‏اى، با آن جثه ظریف و كوچكش، همان‏طور كه خیس عرق پابه‏پاى ما مى‏دوید، به بچه‏هایى كه زیر لبى غُر مى‏زدند، مى‏گفت: بچه‏ها، مطیع باشید. به فرمان احمد گوش كنید. آنها هم كه دیدند حسین خودش با چه مشقّتى دارد همراه آنها مى‏دود، دست از غُرغُر كردن برداشتند. همگى خسته و كوفته رسیدیم به یك تكه آب گرفتگى و زمین گل آلود، كنار محوطه زمین صبحگاه. حاج احمد فرمان توقف داد و براى این كه حجت را با همه تمام كرده باشد، بلافاصله دست انداخت زیربغل حسین قجه‏اى و او را روى زمین گل‏آلود خواباند. حسین هم مطیع توى گل و لاى دراز كشید و شروع كرد به سینه‏خیز رفتن. بعد نوبت رسید به رضا دستواره. او كه نمى‏خواست توى گل سینه‏خیز برود، گفت: حاجى، بگذار من توى زمین صبحگاه سینه خیز بروم.
حاج احمد جَلدى رضا را گرفت و به زمین زد و دستواره هم ناچار شد توى گل‏ها سینه‏خیز برود. حاج محمود شهبازى دیگر منتظر نماند، خودش با لبخند روى گِل و لاى دراز كشید و شروع به خیز رفتن. بعد، دیگر نوبت رسید به حاج همت. همه گفتیم خُب، این جا دیگر وضع فرق مى‏كند! این دیگر حاج همت است و لابد حاج احمد حرمت رفیقش را نگه مى‏دارد... دیدیم سریع همت را بلند كرد و به زمین خواباند، پایش را روى شكم او گذاشت و خیلى قاطع گفت: یااللَّه! برو! خلاصه همت را هم توى گل‏ها فرو كرد و او هم سینه‏خیز رفت. دیگر همه حساب كار دست‏مان آمده بود. یك مرتبه دیدیم خود حاج احمد، سریع خیز رفت توى گل و لاى و شروع كرد به سینه‏خیز رفتن. همان جا بود كه فهمیدیم حاج احمد، هم مى‏خواهد نفس خودش را خوار كند، هم با عمل خودش به ما بگوید كه وقتى پاى نظم و انضباط در كار است، مسأله براى احدى تبعیض بردار نیست و حاج احمد و همت و شهبازى و دستواره و... غیره ندارد! همه باید مراعات كنند...

 

كتاب آذرخش مهاجر- حسين بهزاد

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۸۷ساعت 15:22  توسط بی نشان  | 

سردار بي نشان-سيد رائد موسوي دبير كميته پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس با اشاره به سفر اخير خود به لبنان براي پيگيري موضوع گفت: يكي از مهمترين اتفاقات ايام اخير، گزارش شش ماه قبل رژيم صهيونيستي در مورد چهار ديپلمات ايراني در چارچوب عمليات رضوان بود.
وي ادامه داد: در سخناني كه اخيرا سيد حسن نصرالله ايراد كرده بود در حقيقت قرار بر اين بود تا در حد اوليه به اين گزارش رسيدگي شود و بر روي جنازه‌هاي شهيدان فلسطيني و لبناني كه در چارچوب عمليات رضوان تحويل گرفته شده بودند آزمايش DNA انجام شود.
فرزند يكي از چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان تاكيد كرد: انجام آزمايشات DNA از اجساد شهيدان و همچنين ارزيابي گزارشي كه اسرائيلي‌ها ارائه داده‌ بودند تا سخنان اخير سيد حسن نصرالله به طول انجاميد.
موسوي افزود: تاكنون در مورد محتويات آن بخش از گزارش رژيم صهيونيستي كه مربوط به چهار ديپلمات ايراني بوده است، هيچگونه صحبتي نشده است اما اين گزارش از نظر سلسه روايي بسيار ضعيف است، گزارشي كه رژيم صهيونيستي ارائه داده است مبتني بر چهار مصاحبه‌اي است كه از صحبت‌هاي چهار نفر از افراد فالانژ در طول سال‌هاي 1990 تا 1996 تهيه شده است.
وي در مورد مشخص شدن ابعاد اين گزارش تاكيد كرد: در حال حاضر محتويات گزارش كاملا مشخص نيست به همين علت نمي‌توان نام دقيق افراد را مشخص كرد و البته اين امكان وجود دارد كه به ادامه تحقيقات ضربه وراد شود.
دبير كميته پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ايراني اظهار داشت: اين گزارش در مجموع ضعيف بوده و نمي‌توان بر روي اظهارات اسرائيلي‌ها نيز تامل قابل توجهي كرد زيرا رژيم صهيونيستي در گذشته 6 نفر از افراد حزب الله را نيز به اسارت گرفته بود كه همگي گمان مي‌كردند اين افراد شهيد شده اما مدتي بعد، از جانب رژيم صهيونيستي آزاد شدند.
موسوي تصريح كرد: سيد حسن نصرالله اين بار محتوياتي را كه در گزارش ارائه شده توسط رژيم صهيونيستي وجود داشت، مطرح كرد، جواب آزمايش‌هاي DNA انجام شده بر روي اجساد شهداي فلسطيني و لبناني تحويل شده در عمليات رضوان نيز نشان مي‌داد كه اطلاعات ارائه شده از سوي اسرائيل درباره اجساد شهدا با واقعيت تطبيق نداشته است.
وي گفت: بر اساس اين گزارش ديپلمات‌هاي ايراني در چارچوب رسمي و ديپلماتيك وارد لبنان شدند و در منطقه برباره متوقف و سپس به كرنتينا در بيروت منتقل شدند و در همان مكان كه منطقه امنيتي فالانژها نيز بوده بازجويي شدند و بعد از ظهر همان روز نيز به شهادت رسيدند.
وي گفت: اسامي كساني كه ديپلمات‌هاي ما را به شهادت رسانده‌اند، نقل شده است كه البته هيچكدام از آنها در حال حاضر زنده نيستند و در مورد اجساد اين چهار ديپلمات نيز هيچ مطلبي در گزارش اسرائيل وجود نداشت.
فرزند سيد محسن موسوي دپپلمات ربوده شده ايراني در لبنان افزود: مهمترين بخش سخنان سيد حسن نصرالله در سخراني اخير خود اين بوده كه مسلما اين چهار ديپلمات به صورت رسمي وارد لبنان شدند، توسط نيروهاي فالانژ به اسارت درآمده و مدتي هم زنده در زندان‌هاي آنان به سر مي‌بردند.
موسوي تاكيد كرد: دولت لبنان و حزب قوات لبنان كه حزب متشكل از اعضاي سابق فالانژيست‌هاست بايد نسبت به اين مطلب پاسخگو باشند، يعني در اينكه فالانژها اين چهار ديپلمات را دستگير كردند هيچ شكي نيست و همگان از اين مسئله آگاه هستند و تا اينجا حزب قوات بايد جوابگوي اين مسائل باشند.
وي تصريح كرد: بعد از سخنان سيد حسن نصرالله دولت لبنان،‌ قوات و سمير جعجع نيز موضع‌گيري كردند، در اين ميان آن چيزي كه جلب توجه مي‌كرد هراسان بودن جعجع بود كه در حرف‌هايش مشخص بود كه احساس خطر كرده است، زيرا اگر ما بخواهيم اين مسئله را از لحاظ حقوقي مطرح كنيم لطمه بسيار جدي به آنها وراد مي‌شود، البته بايد توجه داشت كه يك عفو عمومي در لبنان تصويب شده كه تمامي اعمال افراد را از سال 1990 به قبل عفو مي‌كند كه موضوع ديپلمات‌ها و مارينزهاي آمريكايي از اين قاعده مستثني هستند.
فرزند سيد محسن موسوي دپپلمات ربوده شده ايراني در لبنان اظهار داشت: در حال حاضر دولت و وزارت امور خارجه كشورمان در مورد اين پرونده بسيار فعال شده‌اند و توسط آقاي احمدي‌نژاد يك كميته، غير از كميته‌اي كه در گذشته وجود داشت تشكيل شد كه با تلاش بسياري نسبت به پيگيري اين پرونده اقدامات مناسبي را انجام مي‌دهد.
موسوي ادامه داد: شيباني سفير كشورمان در لبنان بارها مطرح كرده كه سطح كار اين پرونده در ايران زير نظر رياست جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد و ما نيز متعاقبا توقع داريم كه دولت لبنان نيز در همين سطح عمل نمايد.
وي افزود: در حال حاضر چندين اقدام به صورت جدي در حال پيگيري است، زيرا اين پروند يك بعد لبناني دارد كه در سطح لبنان در حال پيگيري است و يك بعد آن نيز غير لبناني است، به اين دليل كه اگر اين چهار ديپلمات به اسرائيل انتقال داده شده و يا اتفاق ديگري برايشان روي داده باشد ابعادي دارد كه دست دولت لبنان از انجام عملي در مورد آن كوتاه است.
دبير كميته پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ايراني تاكيد كرد: دولت جمهوري اسلامي ايران براي اينكه اين دو بعد را پوشش دهد در حال پيگيري دو ايده است، نخست پيگيري گزارشي است كه دبيركل سازمان ملل متحد مدتي قبل در مورد پيشرفت قطعنامه 1701 به شوراي امنيت ارائه داد و در مورد عمليات رضوان نيز در آن صحبت كرد، بان كي مون در پايان گفته براي حل پرونده ديپلمات‌هاي ايراني نياز به اقدامات بيشتري است و ما به عنوان سازمان ملل آمادگي داريم تا هرگونه كمكي را در اين زمينه ارائه دهيم.
موسوي گفت: بر همين مبنا نامه‌اي از سوي متكي وزير امور خارجه كشورمان براي بان كي مون تهيه شده كه در اين نامه پيشنهاد تشكيل يك كميسيون ويژه يا كميته مشترك بين ايران و سازمان ملل براي پيگيري اين موضوع مطرح شده است كه هدف از تشكيل اين كميته آن است كه بعد‌هاي بين‌المللي و يا پيگيري‌هاي كه لازم است توسط سازمان ملل متحد صورت گيرد، انجام شود زيرا گزارشي كه به دست ما رسيده است از طريق سازمان ملل متحد صورت گرفته است.
وي ادامه داد: با توجه به بعد لبناني اين مسئله و صحبت‌هاي اخير سيد حسن نصرالله و مقدماتي كه عرض كردم اين موضوع بايد در لبنان مورد پيگيري قرار گيرد و در اين راستا متكي نامه‌اي را هم به وزير امور خارجه لبنان نوشته كه ما در سفر اخير خود به لبنان اين نامه را تحويل سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان داديم.
فرزند سيد محسن موسوي دپپلمات ربوده شده ايراني در لبنان تصريح كرد: در اين نامه تاكيد شده كه دولت لبنان از تمامي امكانات موجود براي پيگيري موضوع ديپلمات‌ها استفاده نمايد و كميته مشتركي بين دو دولت با حضور نمايندگان اين دو كشور تشكيل شود كه خواست ايران اين بود تا لبنان سطح اين پرونده را زير نظر رئيس جمهور كشورشان مطرح نمايد تا از طرف ايران نيز نماينده رئيس جمهور اين مسئله را پيگيري كند.
موسوي گفت: مسلما در اين پرونده جنبه‌هاي امنيتي ، سياسي نيز وجود دارد و سيستم‌هاي امنيتي لبنان نيز بايد در اين كميته شركت داشته باشند تا اين كميته روند خود را طي كند و اگر اين كميته شكل گيرد به نظر مي‌رسد بسياري از ابهامات و اشخاص مرتبط با اين پرونده مشخص مي‌شوند.
وي افزود: اصل مطلبي كه در اين سفر اخير ما به لبنان مطرح شد بحث تشكيل كميته بود كه در همين راستا با وزير امور خارجه لبنان ديداري را داشتيم و وزير امور خارجه لبنان به مسئوليت لبنان در اين زمينه اذعان داشت و قبول كردند كه بايد اين مسئله را پيگيري كنند و قرار شد تا در همين راستا با نخست وزير و رئيس جمهور لبنان رايزني‌هاي خود را انجام دهد تا نماينده لبنان در اين زمينه مشخص شود.
فرزند سيد محسن موسوي دپپلمات ربوده شده ايراني در لبنان تاكيد كرد: البته بايد در چند هفته آينده از طرف ايران پيگيري‌هاي جدي صورت گيرد كه اين امر نيز در مرحله عملياتي است.
موسوي ادامه داد: در طول سفر با وزير دادگستري لبنان نيز ملاقاتي داشتيم، وزير دادگستري لبنان در اين مذاكرات از دو حيث اهميت دارد نخست آنكه اگر قرار باشد پرونده قضايي را مطرح نماييم، موضوع به او مربوط مي‌شود و ديگر آنكه در حال حاضر وزيري كه از طرف حزب قوات لبنان و يا همان فالانژهاي سابق در دولت لبنان مشغول است، وزير دادگستري است.
وي تصريح كرد: وزير دادگستري لبنان سعي كرد بي‌طرفانه صحبت كند البته اين مسئله را مطرح كرد كه اگر ايران بخواهد موضوع ديپلمات‌ها را دنبال نمايد ما نيز ترور سفير آمريكا و فرانسه در لبنان را مطرح خواهيم كرد كه البته مطرح كردن اين مسائل تهديدي توخالي و بي‌مورد است و نمي‌توانند از اين طرفي ببندند ولي اين امكان وجود دارد كه مطرح كردن جنبه قضايي اين موضوع توسط ما براي آنان ايجاد مشكل نمايد.
فرزند سيد محسن موسوي دپپلمات ربوده شده ايراني در لبنان گفت: ما در صحبت با وزير دادگستري لبنان به اين مطلب اشاره كرديم كه در حال حاضر جنبه قضايي اين موضوع را در برنامه‌هايمان قرار نداديم، در حال حاضر قصد ما اين است تا اين كميته را تشكيل دهيم كه ابهامات موجود را برايمان حل نمايد و به اين علت كه ابهامات اين پرونده براي ما مشخص نشده است هنوز دليلي ندارد كه جنبه قضايي اين مسئله را مطرح نماييم.
موسوي ادامه داد: در ادامه ديدارمان با وزير دادگستري لبنان مطرح كرديم كه شما به عنوان نماينده حزب قوات در دولت لبنان تا چه حد حاضر به همكاري با ما در اين پرونده هستيد و وي اظهار داشت كه ما 100 درصد همكاري را با اين كميته خواهيم داشت البته اين ديدار در ظاهر مثبت بود اما بايد ديد در عمل اوضاع به چه گونه خواهد شد.
وي گفت: در پايان ديدارها با رئيس جمهور لبنان نيز ملاقاتي را داشتيم كه هدف آن جا انداختن كميته بود چرا كه اين كميته مي‌تواند بسيار موثر واقع شود، البته رئيس جمهور لبنان نيز قول مساعد براي همكاري داد و گفت كه رايزني‌هاي لازم را با قسمت‌هاي مربوطه انجام خواهم داد و در اولين فرصت اخبار اين مسئله را با ايران در ميان خواهم گذاشت.
موسوي تصريح كرد: درخواست تشكيل كميته از سوي سازمان ملل متحد به طور رسمي از طرف آقاي متكي به آقاي بان كي مون ارسال شد كه قبل از سفر ما به لبنان اين نامه تهيه شده بود و به نيويورك ارسال شد اما اين نامه هنگامي رسانه‌اي مي‌شود كه تحويل دبير سازمان ملل متحد شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه شما غير از پيگيري پرونده از كانال‌هاي رسمي چقدر بر روي تبليغات موضوع براي افكار عمومي جهاني تلاش كرده‌ايد؟ تاكيد كرد: بنده قبول دارم كه در اين موضوع تلاش مناسبي صورت نگرفته است ولي مي‌توان بروشورهايي را براي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در ديگر كشورها ارسال كرد و يا در اجلاس‌هايي كه در درون كشور با حضور نمايندگان ديگر كشورها برگزار مي‌شود آگاهي‌هاي را به سران آن كشورها انتقال داد.
فرزند سيد محسن موسوي دپپلمات ربوده شده ايراني در لبنان اظهار داشت: در دهمين اجلاس كميسيون حقوق بشر كه در ماه مارس و در ژنو برگزار خواهد شد، گزارش دوره‌اي حقوق بشر در اسرائيل مطرح و بررسي خواهد شد، در همين راستا ما رابزني‌هاي را انجام داده‌ايم تا يكي از سخنراني‌هاي كه قرار است در اين اجلاس انجام شود به موضوع چهار ديپلمات ما اختصاص يابد.
موسوي ادامه داد: به علت اينكه دولت‌هاي متعدد و همچنين NGOهاي حقوق بشري در اين اجلاس حضور دارند مي‌توانيم با تبليغات مناسب بهره برداري‌هاي مناسبي را از اين مسئله داشته باشيم.
وي افزود: اگر ما خواهان فشار بر روي رژيم صهيونيستي در مسئله ديپلمات‌ها هستيم، ايران، مصر و لبنان جاي آن نيست و بايد فضايي را ايجاد كرد تا اروپائي‌ها و حتي آمريكايي‌ها را بر ضد رژيم صهيونستي وراد عمل نماييم زيرا اگر اين كشورها به مخالفت با رژيم صهيونيستي برخيزند، اسرائيل را از پاي درآورده و رژيم صهيونيستي در قبال اين مسئله چاره‌اي جز تسليم ندارد.
فرزند سيد محسن موسوي ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان گفت: ما مي‌توانيم از نمايندگان پارلمان اروپا درخواست كنيم تا از رژيم صهيونيستي درخواست نمايند كه اسراي ما را آزاد كنند و اگر اين نمايندگان از رژيم صهيونيستي به طور كلي درخواست نمايند، اين رژيم در موضعي قرار مي‌گيرد تا اين موضوع را حل كند.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۸۷ساعت 15:21  توسط بی نشان  | 

    

سردار بی نشان-شادي روح  آسماني حاج عماد عزيز صلوات- اللهم صل علي محمد وآل محمد وعجل فرجهم

+ نوشته شده در  شنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۸۷ساعت 13:3  توسط بی نشان  | 

شب 24 بهمن سال 1360 با تعیین رده‏هاى ستادى فرماندهى تیپ 27 محمد رسول‏اللَّه‏(ص) اسامي ذيل اعلام شد:

حاج احمد متوسلیان فرمانده تیپ‏
حاج محمود شهبازى جانشین فرماندهى تیپ‏
حاج ابراهیم همت رییس ستاد پشتیبانى تیپ‏
عباس كریمى مسؤول اطلاعات - عملیات‏
سیدرضا دستواره مسؤول پرسنلى‏
محمد حسین‏مردى ممقانى مسؤول بهدارى رزمى‏
على میركیانى مسؤول تداركات‏
محمد رستم مسؤول تسلیحات‏
سیف‏اللَّه منتظرى مسؤول موتورى‏
على‏رضا نجفى مخابرات‏
على‏رضا ناهیدى مسؤول ادوات‏
غلام‏رضا یزدانى مسؤول توپخانه‏
جعفر جهروتى‏زاده مسؤول تخریب‏

به صلاحدید حاج احمد، در وهله نخست، تیپ كار خویش را با تشكیل دو گردان آغاز مى‏كند و مسئوليت آنها به عهده برادرحسین قجه‏اى به عنوان فرمانده گردان سلمان فارسى وبرادر رضا چراغى ‏
به عنوان فرمانده گردان حمزه سیدالشهداء گذاشته شد .

+ نوشته شده در  شنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۸۷ساعت 12:29  توسط بی نشان  | 

سردار بي نشان- حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار حیات مبنی بر اینکه آیا وزارت امور خارجه برنامه جدیدی برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان دارد اظهار داشت: سفیر کشورمان در بیروت اخیرا دیدار خوبی با میشل سلیمان رییس جمهور لبنان داشته است و اظهارات سلیمان در این دیدار دلگرم کننده بوده است.
به گزارش سایت ساجد به نقل از حیات، وی افزود: این اظهارات در درجه اول برای خانواده های نگران و در درجه دوم برای ملت و دولت ایران امیدهایی را زنده کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر این عزیزان را در کشورمان ببینیم گفت: از همه طرف ها از جمله سمیر جعجع می خواهیم که برای روشن شدن وضعیت این چهار دیپلمات با ما همکاری کنند
همچنین حسن قشقاوي  در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس با اشاره به گذشت 26 سال از ربوده شدن چهار ديپلمات ايراني در لبنان گفت: كميته ويژه‌اي توسط وزارت ‌امور ‌خارجه در اين مورد تشكيل شده است، زيرا اين مسئله براي ايران اسلامي بسيار مهم است.
وي ادامه داد: اين وزراتخانه تلاش خود را در اين مسئله به كار گرفته تا هر چه زودتر اين عزيزان را به وطن بازگرداند.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: اخيرا با اظهاراتي از جانب سيد حسن نصرالله مواجه شديم كه اميد ما را براي بازگرداندن اين عزيزان به آغوش خانواده‌هايشان و وطن اسلامي بيشتر كرده است.
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و سوم بهمن ۱۳۸۷ساعت 23:40  توسط بی نشان  | 

حاج احمد خود در مصاحبه‏اى به این پرسش چنين پاسخ گفته است:
اسم تیپ را گذاشتیم تیپ محمد رسول‏اللَّه‏(ص). اولاً این اسم اعتقاد ما را به مكتب و سنت حضرت رسول‏r نشان مى‏دهد. به این معنا كه ما رزمندگان تیپ، حضرت محمدr را به عنوان خاتم الانبیاء و بزرگترین رسول خداوند مى‏شناسیم و به ایشان اعتقاد داریم؛ چرا كه ایشان شاخص وحدت بین تمام مسلمانان هستند و این نام به این خاطر براى تیپ ما انتخاب شد. البته این نامگذارى یك زمینه قبلى هم داشت و آن عملیاتى بود كه توسط ما در مناطق مریوان و پاوه انجام شد و نام آن محمد رسول‏اللَّه‏(ص) بود.
البته حاج‏احمد با آن روحیه لطیف خود، فلسفه‏اى هم براى شماره این تیپ یعنى عدد 27 فرض كرده بود. او بعدها در این رابطه به یكى از همرزمان با صفایش گفته بود:
«... عدد دو را كه از هفت كسر كنى، مى‏ماند پنج؛ به نیت پنج تن آل‏عبا.
عدد دو را كه با عدد هفت جمع ببندى، مى‏شود نُه یعنى تسعة معصومین مِن وُلدِ الحسین‏-

حالا اگر تو این عدد دو را با عدد هفت ضرب كنى، حاصل آن مى‏شود چهارده، به نیت 14 معصوم (علیهم‏السلام.

 منبع: كتاب آذرخش مهاجر/ نوشته حسين بهزاد

توضيح:در شامگاه هفدهم بهمن، تشكیل تیپ در قرارگاه مركزى كربلا توسط سردار شهید حسن باقرى و سردار رحیم صفوى با حضور حاج احمد رسماً اعلام شد

ايام تاسيس تيپ 27 محمد رسول الله رابه ياران حاج احمد عزيز ولشكريان محمد رسول الله تبريك مي گوييم.(سردار بي نشان)

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم بهمن ۱۳۸۷ساعت 15:34  توسط بی نشان  | 

سردار بي نشان- فرزند سیدمحسن موسوی، كاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت كه در سال ١٣٦١ به همراه ٣دیپلمات ایرانی دیگر ربوده شد،  اعلام كرد كه شواهد و مدارك جدیدی مبنی بر زنده بودن ٤دیپلمات ایرانی و اسارت آن‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دست آمده است.
 
رائد موسوی طی گفت وگویی با روزنامه خراسان كه  در شماره امروز این نشریه منتشر شده است همچنین گفته است: «با ادامه پی گیری‌ها می توان رژیم صهیونیستی را در این مورد از طریق سازمان ملل تحت فشار قرار داد». 

موسوی همچنین اظهار كرد كه به همراه محمدرضا شیبانی، سفیر ایران در بیروت با فوزی صلوخ، وزیرخارجه لبنان دیدار كرده و پیام منوچهر متكی وزیرخارجه را مبنی بر ضرورت تشكیل كمیته مشترک با هدف پی گیری سرنوشت ٤دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان به صلوخ تحویل داده است.

به گزارش خراسان، فرزند سیدمحسن موسوی، كاردار ربوده شده سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان همچنین افزوده است: «ما در پی گیری‌های خود به سمیر جعجع و فالانژها اعلام كردیم كه اگر دیپلمات‌های ایرانی به شهادت رسیده‌اند، محل دفن آن‌ها را به ما نشان دهند اما آن‌ها تاكنون از این امر سرباز زده‌اند كه نشان می‌دهد در ادعای خود صادق نیستند». 

وی افزود: «از سوی دیگر پس از تبادل اسرا میان لبنان و رژیم صهیونیستی اطلاعاتی درباره زنده بودن دیپلمات‌ها به دست آمد. به عنوان نمونه در دور اول تبادل اسرا، تاجری لبنانی آزاد شد كه در زندان‌های رژیم صهیونیستی مسئول توزیع غذا بود. وی اعلام كرد كه در زندان سلولی به اسرای ایرانی تعلق داشت. پس از این اظهارات، ارتش لبنان عكس‌های مربوط به دیپلمات‌های ایرانی را به این تاجر عرضه كرد كه وی تایید كرد به این افراد غذا می‌داده است. با این وصف به نظر می‌آید كه رژیم صهیونیستی در پی گرفتن امتیازاتی است تا دیپلمات‌های ایرانی را آزاد كند». 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم بهمن ۱۳۸۷ساعت 12:23  توسط بی نشان  | 

سردار بي نشان-شیبانی سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان در ادامه رايزني ها براي سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني به ديدار ميشل سليمان رييس جمهور لبنان رفت.

شيباني در این دیدار ،رییس‌جمهور لبنان را در جریان تماس‌های برقرار شده خود در مدت اخیر برای روشن شدن سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی قرار داد.

وی گفت: «اسراییل مسئولیت ربوده شدن این دیپلمات‌ها را بر عهده دارد و باید راه‌هایی برای روشن شدن نهایی این موضوع ایجاد شود».

سلیمان نیز به نوبه خود گفت: «دیپلمات‌های ایرانی در زمان جنگ داخلی لبنان ربوده و سپس ناپدید شدند. من دستورات لازم را به دست‌اندرکاران این پرونده برای دستیابی به اطلاعاتی بیشتر و دقیق‌تر خواهم داد».

رییس‌جمهور لبنان افزود: «من همچنین با وزراء و کسانی که در پیگیری پرونده دیپلمات‌های ایرانی نقش دارند نیز مذاکراتی خواهم کرد تا این موضوع در نهایت روشن شود».

روزنامه الشرق‌الاوسط در این زمینه نوشت: «پرونده دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی پس از سخنان اخیر سید حسن نصرالله و اعلام این موضوع که اسراییل گزارشی در مورد دیپلمات‌ها ارائه داده بار دیگر مطرح شده است. در این زمینه محمدرضا شیبانی سفیر ایران در لبنان دست به فعالیت‌های فشرده‌ای زده و برای طرح مجدد پرونده و حل و فصل آن با مسئولان لبنانی دیدار می‌کند. وی با وزیر دادگستری لبنان ملاقات کرده و قصد دارد کمیته‌ای شامل اعضایی لبنانی و ایرانی را برای پیگیری این پرونده تشکیل دهد».

الشرق الاوسط از قول غسان مخیبر عضو پارلمان لبنان نوشت: «تحقیقات در زمینه موضوع دیپلمات‌های ایرانی مسئولیت دادگستری لبنان است و با مرور زمان این پرونده مختومه نشده و شامل عفو عمومی پس از خاتمه جنگ نیز نمی‌شود. دادگستری لبنان باید دست به تحرکاتی برای حل این پرونده بزند ولی من با تشکیل کمیته ایرانی و لبنانی مخالفم چرا که این امر در حیطه کاری دولت و دادگستری لبنان قرار دارد».

 

منبع: پرس تي وي

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم بهمن ۱۳۸۷ساعت 12:6  توسط بی نشان  | 

سردار بي نشان-دكتر غلامحسین الهام سخنگوی دولت صبح امروز در یک نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

الهام در پاسخ به پرسشي در ارتباط با سخنان دبير كل حزب‌الله لبنان مبني بر وجود شواهدي از زنده‌بودن چهار ديپلمات ايراني ربوده شده و نظر جمهوري اسلامي در اين ارتباط ، هم‌چنين پي‌گيري‌هاي ايران گفت: پي‌گيري اين موضوع هيچ وقت متوقف نشده و از موضوعات مورد پي‌گيري دولت هم خارج نشده است؛ چنان‌كه معاونت حقوقي رياست‌جمهوري اين موضوع را پي‌گيري مي‌كند و اميدوارم اطلاعات و گزارش‌ها نتيجه‌بخش باشد.

سخنگوي دولت ادامه داد: اطلاعاتي كه در مورد زنده بودن اين چهار ديپلمات ارائه مي‌شود، باعث خوشحالي است و همان‌طور كه گفتم پي‌گيري اين امر از دستور كار ما خارج نشده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه « گفته مي‌شود بعد از اين‌كه آقاي موسوي معاون حقوقي سابق رييس‌جمهور براي سفارت سوريه از ايران رفتند ديگر اين موضوع از سوي اين معاونت پي‌گيري نمي‌شود» گفت: آقاي موسوي امكان پي‌گيري كار و دنبال كردن اين موضوع را قوي‌تر در اختيار دارد و اين امر را انجام مي‌دهد و اطلاعات را مبادله مي‌كند.

الهام با بيان اين‌كه اين چهار ديپلمات سرمايه‌هاي بزرگ ما هستند و زنده بودن آنها براي ما بسيار مهم است، اظهار كرد: هر قرينه‌اي مبني بر زنده‌بودن آنها وجود داشته باشد، براي ما مايه‌ اميد است.

سخنگوي دولت اظهار كرد: كميته تحقيقي كه در اين ارتباط تشكيل شده موضوع را پي‌گيري و حرف آخر در مورد گزارش‌ها را اين كميته بيان مي‌كند.

منبع: ايسنا

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 15:56  توسط بی نشان  | 

سردار بی نشان-  سمير جعجع رهبر حزب قوات لبنان در كنفرانس خبرى در مورد  چهار ديپلمات ايرانى گفت: «من با محاكمه حزب قوات لبنان بخاطر جنگ داخلى لبنان، تحت اين عنوان مخالف هستم . همه مى‌دانند كه قوات لبنان اين چهار ديپلمات را در ايست بازرسى قوات در منطقه برباره دستگير كرده و به بخش امنيت مركزى قوات منتقل نموده‌اند (اين بخش توسط ایلی حبيقه اداره مى‌شد كه در سال 2002 ترور شد). اگر مى‌خواهيم در مورد جنگ داخلى تحقيقاتى را شروع كنيم، من هم آماده و حاضر هستم ولى اگر بخواهیم همه جريانات جنگ داخلى را در سرنوشت اين چهار نفر خلاصه كنيم، من اجازه نخواهم داد».

+ نوشته شده در  جمعه هجدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 17:30  توسط بی نشان  | 

شعار فضائية المنار

سردار بی نشان- المنار رسانه تصويري حزب الله روز چهارشنبه در گزارشي به تناقض گويي سمير جعجع رهبر حزب نيروهاي لبناني در مورد ديپلمات‌هاي ربوده شده ايراني در لبنان پرداخت.

 المنار اعلام كرد: جعجع در گفت وگو با روزنامه السفير در ماه مه سال ‪ ۲۰۰۶‬كه با عنوان درشت در صفحه اول روزنامه چاپ شد گفته بود چهار ديپلمات ايراني توسط نيروهاي حزب لبناني كشته شده‌اند در حالي كه در نشست خبري اخير خود گفته است من چيزي درباره ديپلمات‌هاي ايراني نمي‌دانم زيرا من در آن زمان فرمانده جبهه شمالي حزب نيروهاي لبناني بودم.

المنار در گزارش خود افزوده است: آنچه كه جعجع دو سال قبل در مصاحبه با السفير گفته با گزارش رژيم صهيونيستي كه در جريان مبادله اسيران در اختيار حزب الله قرار گرفته است، مطابقت دارد.

المنار افزود : اين در حالي است كه پست برباره در شمال لبنان كه در آنجا ديپلمات‌هاي ايراني توسط افراد وابسته به حزب نيروهاي لبناني ربوده شدند، در حوزه كنترل و مسووليت جعجع بوده است.

سمير جعجع در آخرين نشست خبري خود در روز جمعه گذشته در پاسخ به اظهارات سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله در مورد ديپلمات‌هاي ايراني مدعي شد نصرالله با طرح اين موضوع مي‌خواهد حزب نيروهاي لبناني را متهم كند .

سيد حسن نصرالله پنجشنبه گذشته در نشست خبري خود از حزب نيروهاي لبناني به عنوان حزبي كه در ربودن ديپلمات‌هاي ايراني نقش داشته و همچنين از دولت لبنان خواست تا در برابر مساله ديپلمات‌هاي ايراني احساس مسووليت كنند.

سيد محسن موسوي كاردار سفارت جمهوري اسلامي در بيروت و همراهانش احمد متوسليان ،كاظم اخوان خبرنگار و عكاس خبرگزاري جمهوري اسلامي و تقي رستگار مقدم بعد ازظهر چهاردهم تير ماه سال ‪۱۳۶۱‬با اتومبيل پلاك رسمي ديپلماتيك در جاده ساحلي طرابلس لبنان در حركت بودند كه در پست بازرسي توسط شبه نظاميان مسيحي موسوم به قوات لبناني(فالانژها) ربوده شدند.

اطلاعات موثقي وجود دارد كه حكايت از اسارت آنان نزد رژيم صهيونيستي دارد.

مقام‌هاي رژيم صهيونيستي در جريان توافق با حزب الله در خصوص تبادل اسيران ، توافق كردند كه اطلاعاتي درباره اين ديپلمات‌ها به مقام‌هاي مقاومت ارايه كنند و آنان در آخرين گزارش خود گفته‌اند حزب نيروهاي لبناني مسووليت اين اقدام تروريستي را بر عهده دارند.

 

منبع: ایرنا

+ نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 20:56  توسط بی نشان  | 

سردار بی نشان- شبکه تلويزيوني العربيه، پس از بخش خبري بيست و چهار و سي دقيقه بامداد چهارشنبه برنامه اي مستند درباره ديپلمات هاي ربوده شده ايراني در لبنان در سال 1982 در مسير بازگشت از منطقه بقاع به بيروت به دست برخي نيروهاي مزدور و تحويل آنها به رژيم صهيونيستي پخش کرد.
اين برنامه با نام "ماموريت ويژه" و به مدت تقريبا يک ساعت بود، و مجري آن نيز جيزال خوري مجري برنامه موسوم به "بالعربي " اين شبکه است که معمولا هر هفته در برنامه خود تلاش مي کند اتهام هايي را عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح و به بينندگان اين شبکه القاء کند.
العربيه در برنامه ماموريت ويژه به تحولات جمهوري اسلامي ايران از ابتداي پيروزي انقلاب پرداخت و با اشخاصي مانند علي محتشمي پور سفير اسبق ايران در دمشق ، ابراهيم حرشي روزنامه نگار، کريم بقرادوني از چهره هاي سياسي لبنان و برخي ديگر از شخصيت ها گفتگو کرد.

منبع:  واحد مرکزی خبر

+ نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 20:45  توسط بی نشان  | 

سردار بی نشان-محمدرضا شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان به همراه رائد موسوی فرزند یکی از دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان با فوزی صلوخ وزیر خارجه دیدار و درخواست منوچهر متکی وزیر خارجه ایران برای تشکیل کمیته مشترک با هدف پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان را به وی ارایه داد.
 
شیبانی در ادامه این دیدار گفت: «رائد موسوی یکی از اعضای این کمیته به نمایندگی از خانواده چهار دیپلمات ایرانی خواهد بود».

شیبانی افزود: «ما گزارش اسراییل درباره دیپلمات‌های ایرانی را که در اختیار حزب‌الله قرار داده است مطالعه کردیم که در آن نقاط ابهام زیادی وجود دارد».

وی با اشاره به مکاتبات ایران با دبیرکل سازمان ملل درباره دیپلمات‌های ایرانی افزود: «پرونده دیپلمات‌های ایرانی تحت نظارت محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران است و یک نماینده از سوی وی ریاست کمیته ایرانی پیگیری پرونده دیپلمات‌ها را بر عهده می‌گیرد».

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسشی در مورد این که از قوات لبنان به رهبری سمیر جعجع توانستید اطلاعاتی در مورد سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی کسب کنید،‌گفت: «اسراییل طرفی است که در آن زمان لبنان را در اشغال داشته و مسئول ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی است ولی در حال حاضر تلاش می‌کند تا از این مسئولیت شانه خالی کند».

شیبانی در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات ولید جنبلاط که قضیه دیپلمات‌های ایرانی را مربوط به گذشته دانسته، گفت: «پرونده دیپلمات‌های ایرانی را به بقیه پرونده‌ها نمی‌توان ارتباط داد؛ زیرا این دیپلمات‌ها از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بودند و تعرض به آنها پیگرد قانونی دارد‌».

قرار است شیبانی ظهر چهارشنبه با ابراهیم نجار وزیر دادگستری لبنان و وابسته به حزب قوات لبنان دیدار کند تا موضوع دیپلمات‌ها در چارچوب قانونی و به دور از کشمکش‌های سیاسی قرار گیرد.

 

منبع:پرس تی وی

+ نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 20:29  توسط بی نشان  | 

 

سردار بی نشان- فرزند دیپلمات ربوده شده ایرانی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر شهادت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی تاکید کرد: هر کس بدون پیدا شدن جنازه های آن چهار نفر بخواهد بحث شهادتشان را بپذیرد، خیانت کرده است.

سید رائد موسوی فرزند دیپلمات ربوده شده ایرانی در واکنش به ادعای اخیر سمیر جعجع مبنی بر کشته شدن چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی، گفت :  در چند سال اخیر دلایل و سرنخ های مهمی به دست آمده که قابل انکار نیست و علی رغم آن که پیگیری درستی برای آنها صورت نگرفته، ولی به هیچ وجه این دلایل قابل رد نیست.

وی افزود : سمیر جعجع برای رسیدن به قدرت سیاسی داستانی را طراحی کرده که در آن خودش در این جریان بی گناه نشان داده شود، نه قاتلی وجود داشته باشد و نه جنازه ای به دست آید.

فرزند دیپلمات ربوده شده ایرانی با بیان این که رژیم صهیونیستی دلایل خاص خود را برای نگهداری چهار دیپلمات دارد، اظهار داشت : هر کس که بدون دلایل مستند و پیدا شدن جنازه ها بخواهد بحث شهادت چهار دیپلمات را بپذیرد، به آن چهار نفر و آرمانهای انقلاب خیانت کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 15:29  توسط بی نشان  | 

 


سردار بی نشان-رييس مجلس شوراي اسلامي در  نشست خبري روز دوشنبه خود گفت: ايران به طور حتم سرنوشت ديپلمات‌هاي ربوده شده ايراني در لبنان را پيگيري مي‌كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي لاريجاني در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا ايران سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده خود در لبنان را پيگيري خواهد كرد؟ گفت: علت اينكه ما اكنون هنوز پيگير اين مسئله هستيم اين است كه تاكنون هيچگاه پاسخ درستي در رابطه با اين ديپلمات‌ها داده نشده است.

+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 15:9  توسط بی نشان  | 

وليد جنبلاط

سردار بی نشان- به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه السفیر، ولید جنبلاط رهبر دروزی های لبنان و رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه این کشور درهفته نامه الانباء وابسته به این حزب درباره سرنوشت 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده به دست نیروهای فالانژیست سابق ( به فرماندهی سمیر جعجع) گفت : با وجود اینکه مشخص شدن سرنوشت کسانی مانند مفقودان و زندانیان لبنانی موجود در زندان های سوریه امری غیرقابل تردید است، اما بهتر است این مسئله را بر عهده دولت ایران بگذاریم.

جنبلاط در ادامه با فرافکنی مسائل اظهار داشت: دولت ایران از طریق کانال های معمول دیپلماتیک می تواند برای فاش و روشن شدن سرنوشت آنان اقدام کند. به ویژه که دولت لبنان پیش از این در این زمینه تلاش خود را انجام داد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه پنجشنبه دهم بهمن با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی و فشار دولت لبنان بر حزب نیروهای لبنانی (فالانژیستهای سابق) به عنوان متهم اصلی ربوده شدن این افراد، جعجع و نیروهای وابسته به وی را مسئول روشن شدن این پرونده دانست.

+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 15:4  توسط بی نشان  | 


.
سردار بي نشان- به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مهندس صادق محصولي شنبه شب در حاشيه بازديد از نمايشگاه 30 سال تلاش در سرزمين خورشيد در جمع خبرنگاران گفت: مسئولان كشور براي تعيين سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده در لبنان تلاش‌هاي گسترده‌اي انجام مي‌دهند، اما با توجه به صحبت‌هاي اخير دبيركل حزب‌‌الله تلاش‌هاي مضاعفي براي دستيابي به نتايجي بهتر و نهايي در اين زمينه انجام خواهد شد.

 

+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 14:50  توسط بی نشان  | 

سمير قنطار

سردار بي نشان- سمير قنطار و مصطفي ديراني دو آزاده لبناني كه به همراه شيخ عبد الكريم عبيد چند روزي است كه ميهمان ايران هستند ديشب در گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما شركت كردند

در اين برنامه اين دو آزاده لبناني به شكنجه هايشان در زندانهاي رژيم صهيونيستي اشاره كردند وبر ادامه مقاومت تاكيد كردند.

 سمير قنطار در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني بر اينكه شما كه سابقه 30 سال اسارت در زندانهاي رژيم صهيونيستي را داريد و با توجه به اسارت 4 ديپلمات هاي ايراني كه گفته مي شود  در زندانهاي اسرائيل به سر مي برند آيا شما در اين مدت خبري از آنها داشتيد ويا آنها را ديديد- جواب داد:

در اين مدت نه آنها را ديدم ونه خبري از آنها داشتم.

وي ادامه داد اين پرونده داراي پيچيدگي هاي زيادي است  و براي حل وفصل آن فقط يك راه موجود است  وآن پيگيري جدي از طريق لبنان است. 

+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 15:24  توسط بی نشان  | 

 

… به جرأت مي‌توانم بگويم تا آن روز نديده بوديم کسي را مثل احمد شکنجه بدهند. او را در حلقة ‌محاصره بازجويان قرار مي‌دادند و بعد بي‌وقفه چندين ساعت با کابل و باتوم بر سر تا پايش مي‌کوبيدند.جاي سالمي در بدن احمد نگذاشته بودند. شيوة ديگر شکنجه‌اي که در مورد احمد اعمال مي‌شد، بستن دست‌هايش با دستبند به شيوة قپاني و آويزان کردن او از سقف اتاق بود. خود ساواکي‌ها از اين سبک شنکجه با عنوان مضحک «جوجه کباب کردن زنداني» ياد مي‌کردند. در بعضي روزها حتي تا سيزده ـ چهارده ساعت احمد را به صورت قپاني از سقف آويزان مي‌کردند. البته در تمام آن لحظات براي خرد کردن روحيه‌اش هر چه دشنام رکيک و ناسزاي ناموسي و عقيدتي هم که اربابان آريامهري‌شان به آنها ياد داده بودند، نثار احمد مي‌شد. واقعاً بايستي صبر ايوب و ايمان حضرت ابراهيم را مي‌داشتيد تا کم نمي‌آورديد و ضعف نشان نمي‌داديد. احمد نه کم آورد و نه خودش را جلوي آن از خدا بي‌خبرها کوچک کرد. مثل کوه محکم ماند و مقاومت نشان داد.» در گذر 50 شبانه‌روز شکنجة‌لاينقطع، احمد با جسمي در هم شکسته و دردمند همچنان به پايداري مظلومانة ‌خويش در برابر توحش عنان گسيختة بازجويان ساواک ادامه داد. شکنجه‌گران آريامهري که از اين همه سرسختي او به ستوه آمده بودند، خشمناک و مستأصل بر ميزان و حجم شکنجه‌هاي خويش افزودند. عکس‌العمل احمد در برابر اين سفاکي بي حد و حصر، رويکرد به شيوة مؤثر مقاومت منفي بود. در اعتراض به شرايط غير انساني مراحل بازجويي، دست به اعتصاب غذا زد و در اين راه، تا پاي مرگ ايستادگي کرد. سرانجام، مقاومت مؤمنانه احمد، بازجويان ساواک را به زانو درآورد و آنان، عاجز از کسب کمترين اطلاعاتي از او، به ناچار وي را به بند عمومي زندان شهرباني منتقل کردند.

 منبع : كتاب آذرخش مهاجر

+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 15:22  توسط بی نشان  | 

  به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، جعجع گفت: «سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله تمام فجایع و سختی‌های جنگ داخلی لبنان را به موضوع چهار دیپلمات ایرانی منحصر کرد، زیرا وی وکیل و نماینده شرعی آیت‌الله خامنه‌ای در لبنان است و باقی امور برایش اهمیتی ندارد».

وی افزود: «آیا موضوع زندانیان لبنانی در زندان‌های هم‌پیمانان سید حسن نصرالله در سوریه اهمیت ندارد؟ من به عنوان یک لبنانی متوجه نمی‌شوم که چگونه دبیرکل حزب‌الله می‌تواند بسیاری از مشکلات مانند عدم ترسیم مرز بین لبنان و سوریه، سلاح‌های غیرقانونی موجود در لبنان و ضعف دولت را کنار گذاشته و مشکلاتی را مطرح کند که در درجه دوم اهمیت قرار دارند».

جعجع در این کنفرانس مطبوعاتی که در منزل وی در معراب تشکیل شد، گفت: «اگر خواستار باز کردن پرونده‌های جنگ داخلی هستند ما مانعی نداریم و پاسخ آنها را به همین شکل می‌دهیم. آیا ما نمی‌توانیم این سوال را مطرح کنیم که چه کسی سفرای آمریکا و فرانسه در لبنان و وابسته نظامی فرانسه در بیروت را به قتل رساند؟ سخنان دبیرکل حزب‌الله در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان چیزی جز جنگ انتخاباتی علیه قوات لبنان نبود».

وی افزود: «19 سال پس از خاتمه جنگ داخلی و 27 سال پس از حادثه ناپدید شدن دیپلمات‌های ایرانی و پس تغییر و تحولات زیاد در میان مسئولین، اگر سید حسن نصرالله موضوع را از طریق دستگاه‌های امنیتی و دولت لبنان پیگیری می‌کرد برای ما قابل درک بود، ولی اتهام‌زنی به قوات لبنان در آستانه انتخابات قابل فهم است ولی قابل پذیرش نیست. آیا سید حسن نصرالله هرگز فکر نکرده که می‌تواند از دولت لبنان بخواهد تحقیقاتی در این زمینه به عمل آورد؟ دبیرکل حزب‌الله هم‌پیمان کسانی است که واقعیت ماجرای دیپلمات‌های ایرانی را به خوبی می‌دانند. چرا از آنها سوال نمی‌کند و اکنون ناگهان به یاد این موضوع افتاده است؟».

جعجع گفت: «مطرح کردن موضوع دیپلمات‌های ایرانی در این برهه زمانی در چارچوب یادآوری برای مردم در مورد شرایط مسئولین قوات لبنان در جریان جنگ داخلی است».

وی فاش ساخت: «در سال 2006 در حاشیه یکی از جلسات گفتگوهای ملی نبیه بری نزد من آمد و گفت که این اواخر موضوع دیپلمات‌های ایرانی بار دیگر مطرح شده است. بری گفت هنگامی که در سال 1982 به همراه جنبلاط و بشیر جمیل عضو کمیته نجات ملی بوده از جمیل پرسیده که چه کسی غیر از ما از سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی خبر دارد و جمیل نیز در پاسخ گفته بود همه اطلاعاتی دارند. بری همچنین به من گفت که حقیقت ماجرا را می‌داند».

جعجع افزود: «بهتر بود سید حسن نصرالله گزارش‌هایی که از اسراییل دریافت کرده را به دولت لبنان تحویل می‌داد تا دولت آن را پیگیری کند. هدف از اظهارات کنونی وی تنها انتخاباتی است و من باید بگویم که تحقیق کاملی در سازمان اطلاعات لبنان در این زمینه وجود دارد و می‌توان به آن مراجعه کرد، ولی حزب‌الله و دست‌اندرکاران این پرونده نمی‌خواهند واقعیت را قبول کنند و اصرار دارند که به اتهام‌زنی خود ادامه دهند».

وی تاکید کرد: «من آماده هستم در صورت تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری این امر، اطلاعات اندک خود را در اختیار این کمیته قرار دهم ولی اگر هدف از طرح موضوع اتهام‌زنی باشد با این امر موافقت نخواهم کرد. در نهایت من اطلاعاتی در این زمینه ندارم چرا که من در سال 1982 و زمان ناپدید شدن دیپلمات‌های ایرانی فرمانده جبهه شمالی بودم و این موضوع در حیطه اختیارات دستگاه امنیتی حزب قوات لبنان در آن زمان بود».

جعجع در پایان گفت: «ما در قوات لبنان تصمیم گرفته‌ایم که در هیچ بحث و بررسی در مورد جنگ داخلی لبنان شرکت نکنیم مگر در زمانی که این پرونده برای تمامی گروه‌ها باز شود. برخی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی در جنگ داخلی هیچکس گناهی نداشته و این تنها قوات لبنان بوده که می‌جنگیده است. در آن جنگ تمامی گروه‌های لبنانی حاضر بودند و بیش از صد هزار نفر کشته شدند و قوات لبنان شاید مسئولیت پنج یا شش هزار نفر را بر عهده داشته باشد. هر گاه این پرونده برای تمامی گروه‌ها باز شد، آنگاه ما نیز پاسخ‌هایی داده و اتهاماتی نیز به دیگران خواهیم زد، در غیر این صورت به هیچ سوالی پاسخ نخواهیم داد».

+ نوشته شده در  جمعه یازدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 19:27  توسط بی نشان  | 

 

 

 

 

 سيد حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله روز گذشته به مناسبت روز آزادی (روز آزادسازی اسرای در بند اسراییل) با اشاره به بحث 4 اسير ايراني(سرداربي نشان حاج احمد متوسليان، سيد محسن موسوي، كاظم اخوان وتقي رستگار مقدم) گفت:

 

 در موضوع پرونده چهار دیپلمات ایرانی باید توضیحاتی بدهم. شاید برخی بگویند چرا اکنون این اطلاعات را فاش می‌کنم. در ابتدا روشن بود که اطلاعات بسیار حساسی وجود دارد و در زمان آزادی اسرا جشنی ملی به راه افتاد و ما در آن زمان گفتیم که اکنون پرونده دیپلمات‌های ایرانی باز شده و اگر ما بخواهیم در این مورد سخن بگوییم، جشن ملی را خدشه‌دار کرده و لبنان را وارد کشمکش‌های لفظی داخلی می‌کنیم و من بدین ترتیب موضوع را به زمان روشن شدن آزمایش دی.ان.آ موکول کردم ولی فکر نمی‌کردم تا این حد به طول بیانجامد.

در این موضوع نیز ما به نتیجه قبلی رسیدیم. ما در عملیات رضوان پرونده کاملی از اسراییلی‌ها دریافت کردیم که آنها گفتند نتیجه کامل تحقیقات آنها است. این گزارش مفصل است و هنوز مشخص نیست که آیا متن کامل آن فاش خواهد شد یا خیر. نتیجه‌ای که اسراییلی‌ها بر روی آن اصرار دارند و ما نمی‌توانیم صحت یا سقم آن را مشخص کنیم این است که می‌گوید چهار دیپلمات ایرانی در سال 1982 توسط حزب قوات لبنان دستگیر شده و توسط اعضای این حزب به قتل رسیده و در مکانی دفن شده‌اند.

این نتیجه نهایی گزارش اسراییل در مورد چهار دیپلمات ایرانی است. من در آن زمان با برادران ایرانی تماس گرفتم و گفتم که اطلاعاتی نیز وجود دارد که بیانگر زنده بودن آنها در زندان‌های اسراییل دارد و انکار اسراییل در این زمینه و زمینه‌های مشابه قابل تکیه کردن نیست؛ زیرا اسراییلی‌ها سال‌ها وجود اسرا و یا پیکرهایی را منکر شدند ولی بعدتر مشخص شد که نزد آنها وجود دارد.

بدین ترتیب انکار کردن و سپس مشخص شدن عکس آن جزو سابقه اسراییلی‌ها است. با این حال این سوال مطرح است که این پرونده چگونه حل می‌شود؟ هر کسی که در مورد موضوعات امنیتی اطلاعاتی دارد می‌داند که دیپلمات‌های ایرانی در حمایت نیروهای امنیتی لبنان بوده و پس از دستگیری نیز تا مدتی زنده بودند. از اینجا است که اطلاعات دیگر مشخص نیست. آیا قوات لبنان آنها را کشته است؟ محل دفن آنها کجاست؟ آیا هنوز نزد قوات لبنان دستگیر هستند (هر چند این احتمال ضعیف است)؟ آیا قوات لبنان در آن زمان (که با اسراییل رابطه داشت) آنها را به اسراییل تحویل داده و اکنون نیز زنده هستند؟

من در اینجا نمی‌خواهم قوات لبنان را مخاطب قرار دهم ولی به دولت لبنان می‌گویم که این دیپلمات‌ها زیر حمایت دولت لبنان بودند و توسط قوات لبنان در آن زمان بازداشت شدند و این تنها قوات لبنان است که سرنوشت آنها را می‌داند. دولت لبنان موظف است که این حقیقت را فاش کند به خصوص اینکه قوات لبنان اکنون در دولت حضور داشته و وزارت دادگستری را در اختیار دارد. ما آماده هستیم که تمامی اطلاعات نزد خود را در اختیار دولت لبنان قرار دهیم. این تنها حزب قوات لبنان است که می‌تواند با فاش کردن تمام اطلاعات نزد خود این پرونده را برای همیشه حل و فصل کند و حقیقت ماجرا را بگوید.

من مایلم یادآوری کنم که همه دست‌اندرکاران این پرونده باید بعد انسانی موضوع را در نظر بگیرند. در هر حال این دیپلمات‌ها خانواده‌هایی دارند که از سال 1982 تاکنون در انتظار هستند و ما نیز سعی نداریم با استفاده از این پرونده زخم‌های قدیمی را باز کنیم و بهانه‌ای برای درگیری‌های داخلی ایجاد کنیم. ما واقعا در برابر موضوعی انسانی و اخلاقی قرار داریم و قصد داریم آن را حل و فصل کنیم.

منبع: پرس تي وي- بيروت

+ نوشته شده در  جمعه یازدهم بهمن ۱۳۸۷ساعت 18:41  توسط بی نشان  | 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، يادواره سردارجاويد الاثر حاج احمد متوسليان، با حضور طلاب و فضلا و جمعي از مردم شهيدپرور قم، در مسجد اهل بيت(ع) اين شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام ماندگار، عضو هيأت امنا گروه تفحص سيره شهدا، در اين مراسم با ايراد سخناني خاطر‌نشان کرد: يكي از ويژ گي هاي  حاج احمد متوسليان توسل بود.

وي در ادامه افزود: درک معارف الهي پشتوانه‌اي از ايمان و تقوا مي‌طلبد و هر کسي توانايي اين فيض عظيم را ندارد. کسي که مي‌خواهد زندگي مورد قبول ائمه اطهار(ع) داشته باشد بايد تمام ناپاکي‌ها و نجاست‌ها را از زندگي خود پاک کند.

حجت‌الاسلام ماندگار با بيان اين‌که بزرگترين مشکل دنياي امروز عدم تعقل و انديشه صحيح است، اظهار داشت:بالاترين توسل به خداوند و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) تفکر و تعقل در تمام جهات زندگي ايشان است وحاج احمد متوسليان يكي از كساني بود كه توسلش به اهل بيت عصمت وطهارت از قبيل اين نوع ديدگاه بود

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره بر ضرورت بازگويي سيره تفحص شهدا تصريح کرد: متأسفانه امروز بسياري از جوانان داستان رشادت‌ها و ايثارگري‌هاي شهدا را باور ندارند و اين مشکل متوجه مسؤولان اين امر است.

حجت‌الاسلام ماندگار در ادامه گفت: شرط قبولي توسل‌‌ فهم درست از دين و دينداري است؛ البته اين رابطه دو طرفه است.

وي در پايان تأكيد كرد: بدون شک وجود بارگاه ملکوتي حضرت معصومه(س) در شهر قم، سبب تعالي علمي و معرفتي طلاب حوزه علميه قم مي‌شود.

+ نوشته شده در  یکشنبه ششم بهمن ۱۳۸۷ساعت 21:38  توسط بی نشان  | 

در ادامه اين مراسم سردار مجتبي عسگري رييس بنياد حفظ آثار و ارزشهاي سپاه محمد رسول الله(صلي الله عليه وآله وسلم) و از همرزمان حاج احمد متوسليان به تبيين شخصيت حاج احمد در قالب بيان خاطرات پرداخت

گوشه اي از خاطرات ايشان در اين مراسم

هنگامي كه سعادت يار شد و با او در پاوه همرزم بودم، هرگاه مي‌ديديمش ، لباسهايش بوي دود مي‌داد و اين علتي نداشت جز اينكه هر شب تا صبح بر روي قله‌هاي مرتفع و سرد «مريوان» كنار بچه‌هاي بسيجي دور آتش مي نشست و با آنها گرم مي‌گرفت تا دل سرما را بسوزاند! بيخود نبود كه بچه ها عاشق حاج احمد بودند. حاج احمد كه ما از خشم و غضبش مي‌ترسيديم  و گريزان بوديم، بر قلبهاي بچه‌هاي بسيجي غلبه داشت و محبتش سايه افكنده بود.
سال 1359 در بهداري سپاه مريوان از مشغول كار بودم. چند روزي به مرخصي تهران رفته بودم. نيم ساعتي از برگشتنم نگذشته بود و همراه بچه‌ها دور سفره مشغول صرف ناهار بوديم. لحظه‌اي نگذشته بود كه شهيد «ممقاني» با عجله آمد و خيلي سريع گفت:
ـ بلند شو زود برو حاج احمد باهات كار داره…
با تعجب پرسيدم: «حاج احمد از كجا خبردار شد كه من از مرخصي برگشتم؟»
ممقاني اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: «من نمي‌دونم، فقط به من گفت صدات كنم.»
سريع و با عجله بلند شدم و رفتم داخل بخش بيمارستان. حساب خشم و غضب حاجي را داشتم و مي دانستم كه حاجي بيخودي عصباني نمي‌شود. حاجي را ديدم كه غضبناك جلوي بخش منتظرم ايستاده بود. به هر جرأتي كه بود جلو رفتم و سلام كردم. اصلاً جواب سلامم را نداد. خيلي تند، مثل پدري كه دست بچه‌اي را كه خطايي از او سرزده مي‌گيرد و او را مي‌كشد به طرف محل كار خطايش، دستم را گرفت و كشان كشان برد داخل يكي از اتاقها، جوان مجروحي را نشان داد كه روي تخت خوابيده بود. با غيظ گفت:
ـ به دستهاي اين جوان مجروح نگاه كن.
دستهاي مجروح را كه آستينهايش پاره و خوني بود از نظر گذراندم، خيلي ناجور خون ريخته بود و دستهايش سرخ و سياه شده بود . حاج احمد رو به بسيجي مجروح كرد و گفت:
ـ چند روزه كه اينجا بستري هستي؟
مجروح گفت: «حدود يك هفته». حاجي پرسيد: «چرا دستهايت خوني است؟» جوان گفت: « خب تير خوردم، خوني شده.» حاجي با همان عصبانيت پرسيد: «كسي دستهايت را نشسته؟» مجروح گفت: «نه».
حاج احمد با همان غيظ به مجروح گفت: چرا خودت دستهاتو نشستي؟» او گفت: «خب نمي‌تونستم راه برم، برام سخته.» حاجي گفت: «از كسي نخواستي كه دستهايت رو بشوره؟» مجروح گفت : «چرا، چند بار به پرستارها گفتم ولي كسي به حرف و خواسته ‌ام توجهي نكرد» در نهايت حاجي از او پرسيد: «از اين بيمارستان راضي هستي؟» كه بسيجي مجروح گفت: «نه! خيلي اذيتم مي‌كنند….. با همين دستهاي خوني غذا خوردم و…»
حرفهاي مجروح، مثل پتك بر سرم فرود مي‌آمد. حاج احمد با چشماني سرخ از خشم رو به من كرد و گفت: « چرا وضع اينجا اين جوري است؟» گفتم: «آخه برادر احمد، من يك ساعت نمي‌شه كه از مرخصي اومدم.» اين حرف عصبانيت او را بيشتر كرد و غريد:
تو يك ساعته كه از مرخصي خونه‌تون اومدي و به اين بخش سر نزدي و قبل از سرزدن به مجروحها رفتي پاي غذا خوردنت؟…
در همان حال چنگالي را كه روي ميز بود برداشت و به طرفم پرت كرد و من خيلي سريع گريختم.
داد و فرياد حاجي بالا گرفت. به او گفتم اجازه بدهد كه من توضيح بدهم. يك ربعي كه از قضيه گذشت، نشست گوشه‌اي و شروع كرد به گريستن. مي‌دانستم هميشه  اين گونه بود. او كه در جنگ و رويارويي با دشمن از هيچ چيز نمي‌ترسيد و باكي نداشت، در برابر ناراحتي بچه بسيجي‌ها زار زار مي‌گريست و مثل پدري دلسوز مي‌سوخت. با هق هق گريه گفت:
ـ آخه تو خجالت نمي‌كشي؟ بچه‌ها با اين عشق و علاقه اينجا بجنگند بعد مجروح بشن و بيان توي اين بيمارستان بخوابند اون وقت شما به اين راحتي كوتاهي كنيد؟
گفتم: «آخه حاجي، اينجا توي بيمارستان، سلسله مراتب داره…» هنوز حرفم تمام نشده بود كه حاجي سرم فرياد زد:
ـ اين سلسله مراتب بخوره توي سرت. سلسله مراتب كه نمي‌تونه به يه مجروح، خوب برسه به چه درد مي‌خوره؟
با همان خشم از در بيمارستان خارج شد و رفت. خيلي ناراحت شدم، نمي‌دانستم چطوري مسئله را حل كنم.
شب، حاج احمد مرا خواست. پهلويش كه رفتم با گريه مرا در آغوش كشيد و از اينكه آن طوري برخورد كرده بود عذر خواست، بدجوري حالم را گرفت. چون تقصير از ما بود. با گريه گفت:
ـ به خدا دلم براي بچه‌هاي بسيجي مي سوزه، پدر و مادرشان با يك اميد و آرزويي اينها را بزرگ كرده‌اند و به اين راحتي براي رضاي خدا از آنها دل كنده‌اند و فرستاده‌اند اينجا، اون وقت ما درباره رسيدگي به وضعشان كوتاهي مي‌كنيم.

+ نوشته شده در  یکشنبه ششم بهمن ۱۳۸۷ساعت 21:29  توسط بی نشان  | 

 در آستانه شهادت امام العارفين امام زين العابدين مراسم بزرگداشت علمدار آرمان آزادي قدس سردار حاج احمد متوسليان، فرمانده مفقود لشكر 27 محمد رسول الله(ص) را با عنوان سردار بي‌نشان در قم برگزار مي شود.

با بيان مجاهدت هايش از زندان مخوف فلک الافلاک تا پيروزی انقلاب و دلاوری هايش از نبرد محمد رسول الله(صلی ا... عليه وآله) تا عمليات های غرورانگيز فتح المبين و بيت المقدس و عزيمت شجاعانه اش برای پيکار با اشقی الاشقيا، اسرائيل جنايتکار .

بر اساس اين گزارش حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري عضو هيأت امنا گروه تفحص سيره شهدا  ، و سردار عسکري رييس بنياد حفظ آثار و ارزشهاي سپاه محمد رسول الله(صلي الله عليه وآله وسلم) و از همرزمان حاج احمد متوسليان در اين مراسم به سخنراني خواهند پرداخت.

ضمنا در اين مراسم چشمانمان را در عزاي امام زين العابدين با اشك شست و شو مي دهيم.  

اين مراسم سه شنبه اول بهمن ماه سال نو آوري وشكوفايي بعد از نماز مغرب و عشا، در مسجد اهل بيت(ع) قم واقع در ابتداي خيابان 45 متري عمار ياسر برگزار مي‌شود.

از همه شما عاشقان مكتب شهادت و جاماندگان شهدا دعوت مي كنيم تا در اين مراسم شركت فرماييد.

+ نوشته شده در  یکشنبه ششم بهمن ۱۳۸۷ساعت 21:23  توسط بی نشان  |